Για το επίδομα 250 ευρώ στους συνταξιούχους και ΑμεΑ, αλλά και για τις αλλαγές σε επιχειρήσεις και εργαζόμενους με το ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, μίλησε στην ΕΡΤ o υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Κώστας Καραγκούνης.
Ο ίδιος υπογράμμισε αρχικά ότι η κυβέρνηση προχωρά στον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας για την υγεία και την ασφάλεια στον χώρο εργασίας. «Συμμετέχουμε ενεργά στις δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής εκστρατείας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Υγεία και την Ασφάλεια.
Με πάρα πολλές ημερίδες που κάνουμε και ειδικά για την μετάβαση της υγείας και της ασφάλειας στην ψηφιακή εποχή και υλοποιούμε το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Ηριδανός, στο πλαίσιο του οποίου θα ψηφιοποιηθούν πολύ σημαντικές διαδικασίες και θα δημιουργηθεί ένα ψηφιακό αποθετήριο νομοθεσίας, αλλά και εκπαιδευτικό υλικό, στη λογική πρόληψης» δήλωσε.
Μόνιμο μέτρο στήριξης το επίδομα 250 ευρώ
Για το επίδομα των 250 ευρώ που θα κατατίθεται κάθε Νοέμβρη, ο κ. Καραγκούνης ανέφερε ότι είναι ένα μόνιμο μέτρο στήριξης και θα καταβάλλεται κάθε χρόνο. Παράλληλα, τόνισε πως το 2024 υπήρξαν 93.000 περισσότερες θέσεις εργασίας και διευκρίνισε πως περίπου 600 εκατ. ευρώ ήταν παραπάνω έσοδα για τον προϋπολογισμό. Οι πιο πολλές θέσεις εργασίας είναι σημαντικές καθώς έρχονται πολύ περισσότερα έσοδα πίσω στο κράτος και στα ασφαλιστικά ταμεία. Τα χρήματα θα πιστώνονται στους λογαριασμούς 1,44 εκατ. πολιτών, ενώ το κόστος είναι 360 εκατομμύρια ευρώ συνολικά.
Ο λόγος που δε δίνεται ο 13ος μισθός
Ερωτηθείς για τον λόγο που η κυβέρνηση δε δίνει 13ο μισθό, αλλά παρέχει επιδόματα, ο υφυπουργός Εργασίας τόνισε πως το ζήτημα είναι αυτά που λες να τα κάνεις και πράξεις. «Στο παρελθόν άλλες κυβερνήσεις έταζαν πράγματα τα οποία όχι μόνο δεν μπόρεσαν να δώσουν, αλλά έκαναν τα αντίθετα, περιέκοψαν μισθούς και συντάξεις. Το δημοσιονομικό πλεόνασμα. είναι αυτό το οποίο μένει αφού έχουμε πληρώσει τις υποχρεώσεις του κράτους. Φέτος ήταν 1,3%. Το εξαντλήσαμε. Το δώσαμε όλο πίσω στην κοινωνία» ανέφερε. Σύμφωνα με τον κ. Καραγκούνη, η δημοσιονομική υπευθυνότητα είναι το κλειδί για τη συνέχιση τέτοιων μέτρων στήριξης.
Για τη δικογραφία που αφορά τα Τέμπη στη Βουλή
Ο κ. Καραγκούνης αναφέρθηκε και στη διαβίβαση της δικογραφίας για τα Τέμπη στη Βουλή, σημειώνοντας ότι η Δικαιοσύνη έχει τον πρώτο λόγο. Η διερεύνηση πολιτικών προσώπων και πραγματικών γεγονότων είναι αποκλειστικά ευθύνη των φυσικών δικαστών, πρόσθεσε.
Για το ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ
Για το ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, σημείωσε πως είναι πολύ σημαντική η διαδικασία αυτή διότι στην ουσία είναι μετεξέλιξη του ΕΡΓΑΝΗ Ι. Αυτή τη στιγμή είναι σε δοκιμαστική λειτουργία από την Πέμπτη 10 Απριλίου. Στόχος είναι να αναβαθμίσει και να απλουστεύσει τις λειτουργίες του υφιστάμενου συστήματος που είναι το ΕΡΓΑΝΗ 1. Το νέο σύστημα θα καταγράφει την εργασιακή κατάσταση των εργαζομένων, δηλαδή θα παρακολουθεί όλους τους τύπους εργασιακών σχέσεων και τις μεταβολές τους.
Θα καταργηθεί η υποχρέωση υποβολής εντύπων Ε4 (ετήσιος πίνακας προσωπικού) και Ε9 (μερική απασχόληση). Μάλιστα, θα υπάρχει και εφαρμογή για το κινητό, το Ergani App, όπου θα μπορούν να γίνονται και προσλήψεις. Οι εργαζόμενοι θα μπορούν σε πραγματικό χρόνο να καταθέτουν και να καταβάλουν οποιαδήποτε μεταβολή και να προστατεύουν έτσι τα δικαιώματά τους (υπερωρίες κλπ). Διευκόλυνση θα υπάρχει και για τους εργοδότες, που θα απαλλάσσονται από ένα τεράστιο διοικητικό βάρος. Θα γίνεται ταυτοποίηση και δεν θα χάνει το κράτος έσοδα.
