Ο Βασίλης Κικίλιας παρουσίασε το νέο σχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας για τις άγονες γραμμές, βάζοντας στο τραπέζι αυξημένη χρηματοδότηση, τετραετείς συμβάσεις και τη δυνατότητα αξιοποίησης νεότευκτων πλοίων. Στόχος, όπως τόνισε ο ίδιος, είναι η στήριξη των νησιωτικών κοινωνιών και η διασφάλιση σύγχρονων και αξιόπιστων θαλάσσιων συγκοινωνιών.
Τετραετείς συμβάσεις για πρώτη φορά
Η προκήρυξη του διαγωνισμού που αναρτήθηκε προβλέπει ότι οι συμβάσεις, που μέχρι σήμερα είχαν διάρκεια ενός έτους, επεκτείνονται πλέον σε τέσσερα χρόνια – από 1η Νοεμβρίου 2025 έως 31η Οκτωβρίου 2029. Έτσι εξασφαλίζεται προγραμματισμός, σταθερότητα και αξιοπιστία στα δρομολόγια που συνδέουν τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά της χώρας.
Αυξημένη χρηματοδότηση
Το συνολικό ποσό που θα διατεθεί ανέρχεται σε 668 εκατ. ευρώ για την τετραετία, δηλαδή 167 εκατ. ευρώ ετησίως αντί για 148 εκατ. ευρώ που ίσχυε μέχρι σήμερα. Η αύξηση αυτή στοχεύει στην κάλυψη των πραγματικών λειτουργικών αναγκών του ακτοπλοϊκού δικτύου.
Επένδυση σε νεότευκτα πλοία
Το νέο πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να αξιοποιήσουν νεότευκτα πλοία που θα ναυπηγηθούν μέσα στη διάρκεια των συμβάσεων. Στόχος είναι η ανανέωση του στόλου, η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και η παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών στους επιβάτες.
Η δήλωση Κικίλια
«Με τετραετή ορίζοντα, αυξημένη χρηματοδότηση και τη δυνατότητα ένταξης νεότευκτων πλοίων, διασφαλίζουμε σύγχρονες και αξιόπιστες θαλάσσιες συγκοινωνίες. Στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες, δίνουμε στις ακτοπλοϊκές εταιρείες το πλαίσιο για να επενδύσουν και ανοίγουμε τον δρόμο για ένα πιο πράσινο μέλλον στην ελληνική ακτοπλοΐα», δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας.
