Στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο για το 13ωρο – Η Νέα Δημοκρατία ζητά ονομαστική ψηφοφορία

14
Οκτώβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητείται από το πρωί της Τρίτης το πολυσυζητημένο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας, το οποίο έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, καθώς προβλέπει — μεταξύ άλλων — τη δυνατότητα 13ωρης εργασίας στον ίδιο εργοδότη.

Η υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε ότι θα ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία, επιδιώκοντας να πιέσει τα κόμματα της αντιπολίτευσης να τοποθετηθούν συνολικά επί του νομοσχεδίου και όχι μόνο για τη διάταξη που έχει πυροδοτήσει τις αντιδράσεις.

Η επιχειρηματολογία της κυβέρνησης

Η Νίκη Κεραμέως υπερασπίστηκε το νομοσχέδιο, υποστηρίζοντας ότι περιλαμβάνει θετικές ρυθμίσεις υπέρ των εργαζομένων και όχι μόνο την επίμαχη διάταξη για το 13ωρο.
«Φέρνουμε την επέκταση του επιδόματος γέννας και λοχείας, την απαγόρευση μείωσης αποδοχών, το ακατάσχετο στα επιδόματα και την επέκταση άδειας μητρότητας σε ανάδοχες μητέρες. Αυτές τις διατάξεις θέλετε να αποσύρουμε;» δήλωσε χαρακτηριστικά από το βήμα της Βουλής.

Τροπολογία του ΠΑΣΟΚ για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις

Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής κατέθεσε δική του τροπολογία στο νομοσχέδιο, προτείνοντας σειρά αλλαγών που ενισχύουν τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και την προστασία των εργαζομένων.
Η τροπολογία περιλαμβάνει:

  • Επαναφορά του προσδιορισμού του κατώτατου μισθού αποκλειστικά μέσω Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΓΣΣΕ).

  • Επαναφορά της μετενέργειας των συλλογικών συμβάσεων σε εξάμηνη και πλήρη διάρκεια, ώστε να αφορά όλους τους κανονιστικούς όρους.

  • Δυνατότητα μονομερούς προσφυγής στη διαιτησία, όπως ίσχυε πριν την αλλαγή του 2019 από τη Νέα Δημοκρατία.

Σύμφωνα με το ΠΑΣΟΚ, οι προτάσεις αυτές στοχεύουν στην ενίσχυση των συλλογικών συμβάσεων και στη διασφάλιση δίκαιων όρων εργασίας.

Σφοδρή αντίδραση ΣΥΡΙΖΑ – Παρών ο Φάμελλος στο Σύνταγμα

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, βρέθηκε στην απεργιακή συγκέντρωση στο Σύνταγμα, η οποία πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη συζήτηση του νομοσχεδίου.
Σε δηλώσεις του κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι οδηγεί τη χώρα σε «εργασιακό μεσαίωνα»:
«Ο εργαζόμενος και η εργαζόμενη στην Ελλάδα δουλεύουν ήδη περισσότερες ώρες από κάθε Ευρωπαίο, αλλά ο μισθός δεν φτάνει. Η ακρίβεια τρώει το εισόδημα και τώρα η κυβέρνηση φέρνει 13 ώρες δουλειάς από τη νύχτα μέχρι τη νύχτα», είπε, προσθέτοντας ότι «η εντατικοποίηση φέρνει όλο και περισσότερα εργατικά δυστυχήματα».

Κλείνοντας, τόνισε πως «αυτή η κυβέρνηση πρέπει να φύγει το συντομότερο, γιατί οι εργαζόμενοι δικαιούνται μια προοδευτική Ελλάδα και ένα καλύτερο μέλλον».

Κορυφώνεται η πολιτική αντιπαράθεση

Η συζήτηση στην Ολομέλεια αναμένεται να είναι ιδιαίτερα τεταμένη, καθώς η αντιπολίτευση επιμένει στο αίτημά της να αποσυρθεί το νομοσχέδιο, ενώ η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να το ψηφίσει και να το υπερασπιστεί ως βήμα «εκσυγχρονισμού της αγοράς εργασίας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ