Την έναρξη συζητήσεων για μεγάλες αμερικανικές επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της διακυβερνητικής συνόδου P-TEC (Partnership for Transatlantic Energy Cooperation) που πραγματοποιείται στην Αθήνα.
Ο κ. Κικίλιας αποκάλυψε ότι, κατόπιν εντολής του πρωθυπουργού, έχουν ξεκινήσει επαφές με την Ουάσινγκτον για την ενίσχυση και τη διασύνδεση ναυπηγείων και λιμανιών Ελλάδας–ΗΠΑ.
«Τις επόμενες εβδομάδες και μήνες θα προχωρήσουμε σε συμφωνίες που αφορούν στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις στις ελληνικές υποδομές», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Όποιος κυριαρχεί στη θάλασσα, κυριαρχεί στο εμπόριο και στην ενέργεια»
Ο Υπουργός τόνισε τον κομβικό ρόλο της Ελλάδας στο παγκόσμιο εμπόριο:
«Η χώρα μας διαθέτει το 20% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, ενώ πάνω από το 80% του διεθνούς εμπορίου μεταφέρεται δια θαλάσσης. Όποιος κυριαρχεί στη θάλασσα, κυριαρχεί και στην ενέργεια», σημείωσε.
Αναφερόμενος στον ενεργειακό τομέα, υπογράμμισε ότι το LNG αποτελεί το καύσιμο του σήμερα και διαμορφώνει το ενεργειακό μέλλον, με Ελλάδα και ΗΠΑ να συνεργάζονται για τη μεταφορά του στους συμμάχους μέσω του Ατλαντικού.
Επενδύσεις σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό
Στο επίκεντρο των επαφών με τους Αμερικανούς αξιωματούχους βρίσκονται:
-
Ναυπηγεία, νέες ναυπηγήσεις και επισκευές πλοίων
-
Επενδύσεις σε λιμάνια και logistics
-
Ανάπτυξη και εκπαίδευση του εργατικού δυναμικού
Ο Υπουργός αναφέρθηκε επίσης στις ενεργειακές υποδομές που ενισχύουν τη θέση της Ελλάδας: τα έργα FSRU, τους ανάστροφους αγωγούς στην Αλεξανδρούπολη, καθώς και τις γεωτρήσεις νοτίως της Κρήτης και στο Ιόνιο.
«Αληθινές επενδύσεις με πραγματικό αντίκτυπο»
Κλείνοντας, ο Βασίλης Κικίλιας σημείωσε ότι οι νέες πρωτοβουλίες έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο στην πραγματική οικονομία, καθώς θα συμβάλουν σε φθηνότερη ενέργεια, μείωση πληθωρισμού, σταθερές οικονομίες και νέες θέσεις εργασίας.
