Σειρά επαφών με την πολιτική ηγεσία της χώρας πραγματοποιεί η νέα πρέσβης των ΗΠΑ στην Αθήνα, Κίμπερλι Γκίλφοϊλ. Στο πλαίσιο αυτό, η Αμερικανίδα διπλωμάτης συναντήθηκε με τον πρόσφατα εκλεγέντα Γραμματέα της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, όπως έγινε γνωστό το βράδυ του Σαββάτου 27 Ιουνίου 2026.
Η συνάντηση επιβεβαιώνει το εξαιρετικό επίπεδο των διμερών σχέσεων μεταξύ Αθήνας και Ουάσιγκτον, καθώς και το αμοιβαίο ενδιαφέρον για την περαιτέρω εμβάθυνση της οικονομικής και στρατηγικής συνεργασίας.
Συγχαρητήρια και ατζέντα για επενδύσεις και θέσεις εργασίας
Η κ. Γκίλφοϊλ γνωστοποίησε τη συνάντηση με ανάρτησή της στον επίσημο λογαριασμό της στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης «Χ» (πρώην Twitter), δίνοντας το στίγμα των συνομιλιών:
«Στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων επαφών μου με ηγέτες από όλο το πολιτικό φάσμα της Ελλάδας, συναντήθηκα πρόσφατα με τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη. Τον συγχάρηκα για το νέο του ρόλο ως Γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας και συζητήσαμε για το πώς οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα μπορούν να συνεχίσουν να επεκτείνουν τις αμερικανικές επενδύσεις, να ενισχύουν την καινοτομία και να δημιουργούν θέσεις εργασίας και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού».
Οι 3 βασικοί άξονες της συζήτησης Γκίλφοϊλ – Κυρανάκη:
-
Επέκταση αμερικανικών επενδύσεων: Εστίαση στην προσέλκυση νέων επιχειρηματικών κεφαλαίων από τις ΗΠΑ στην ελληνική αγορά, αξιοποιώντας το θετικό οικονομικό κλίμα.
-
Ενίσχυση της καινοτομίας: Συνεργασία στον τομέα της τεχνολογίας και των νεοφυών επιχειρήσεων (startups), πεδίο στο οποίο ο κ. Κυρανάκης έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από προηγούμενες κυβερνητικές του θητείες.
-
Δημιουργία θέσεων εργασίας: Κοινή στρατηγική για την τόνωση της απασχόλησης με αμοιβαία οφέλη και για τις δύο χώρες.
Η συνάντηση αυτή εντάσσεται στον ευρύτερο κύκλο εθιμοτυπικών και ουσιαστικών επαφών που έχει ξεκινήσει η πρέσβης των ΗΠΑ με εκπροσώπους των ελληνικών πολιτικών κομμάτων, υπογραμμίζοντας τη σταθερότητα του άξονα Ελλάδας-ΗΠΑ.
