Προσλήψεις 20.000 νέων εργαζομένων στις ΗΠΑ και παραγωγή διακομιστών AI σχεδιάζει η Apple, σε μία προσπάθεια να γλιτώσει από τους δασμούς που έχει ανακοινώσει ο Ντόναλντ Τραμπ στα εισαγόμενα προϊόντα από την Κίνα.
Η εταιρεία ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι έχει σκοπό να δαπανήσει 500 δισ. δολάρια στην εγχώρια αγορά τα επόμενα τέσσερα χρόνια, συμπεριλαμβανομένων εργασιών σε μία νέα μονάδα κατασκευής διακομιστών στο Χιούστον, μία ακαδημία προμηθευτών στο Μίσιγκαν και πρόσθετες δαπάνες με τους υπάρχοντες προμηθευτές της στη χώρα. Όλα αυτά λίγες μόλις ημέρες μετά τη συνάντηση του Ντόναλντ Τραμπ και του CEO της Apple, Τιμ Κουκ στο Οβάλ Γραφείο.
Ο Τραμπ έχει απειλήσει με πρόσθετο φόρο 10% στα είδη που εισάγονται από την Κίνα, όπου η εταιρεία κατασκευάζει την πλειονότητα των iPhone και άλλων προϊόντων, ωστόσο και στο παρελθόν έχει διαπραγματευθεί επενδύσεις στις ΗΠΑ με αντάλλαγμα ελαφρύνσεις.
Η επένδυση της Apple ύψους 500 δισ. δολαρίων και οι 20.000 νέες θέσεις εργασίας, που θα επικεντρωθούν στην έρευνα και ανάπτυξη, την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική πυριτίου, για την ερχόμενη τετραετία είναι η μεγαλύτερη δέσμευση της εταιρείας στις ΗΠΑ μέχρι σήμερα.
Τα τελευταία πέντε χρόνια, ο τεχνολογικός κολοσσός έχει προσλάβει 20.000 εργαζόμενους στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης, ενώ δήλωσε το 2021 ότι θα επενδύσει 430 δισ. δολάρια σε τοπικό επίπεδο στο επόμενο μισό της δεκαετίας. «Είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον της αμερικανικής καινοτομίας και είμαστε υπερήφανοι που στηρίζουμε τις μακροχρόνιες επενδύσεις μας στις ΗΠΑ με αυτή τη δέσμευση ύψους 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το μέλλον της χώρας μας», ανέφερε ο Κουκ σε δήλωσή του. «Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με ανθρώπους και εταιρείες σε όλη τη χώρα για να βοηθήσουμε να γραφτεί ένα εξαιρετικό νέο κεφάλαιο στην ιστορία της αμερικανικής καινοτομίας».
Τον Ιανουάριο ο Κουκ ήταν ένας από τους πολλούς CEO εταιρειών τεχνολογίας που έδωσαν το παρών στην ορκωμοσία του Τραμπ στην Ουάσιγκτον, ενώ μετά την εκλογική νίκη του Ρεπουμπλικανού τον Νοέμβριο, οι δύο άνδρες είχαν συναντηθεί και στο Μαρ α Λάγκο. Ωστόσο, η Apple δεν ανέφερε αν οι νέες επενδύσεις είχαν ήδη δρομολογηθεί πριν τη νίκη του Ντόναλντ Τραμπ.
Ακόμα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι μαζί με τη Foxconn Technology Group μέσα στο 2025 θα αρχίσει να παράγει τους διακομιστές που τροφοδοτούν το στοιχείο cloud του Apple Intelligence, το σύστημα Private Cloud Compute στο Χιούστον. Αυτό σηματοδοτεί μια μετεγκατάσταση, τουλάχιστον για ένα μέρος της παραγωγής, από το εξωτερικό. Το επόμενο έτος, θα ανοίξει στην πόλη μία εγκατάσταση 250.000 τ.μ. για την εν λόγω παραγωγή.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg, οι διακομιστές Private Cloud Compute χρησιμοποιούν προηγμένα τσιπ της σειράς M που βρίσκονται ήδη στους υπολογιστές Mac της εταιρείας, τα οποία ωστόσο συνεχίζουν να παράγονται στην Ταϊβάν.
Η Apple εκτός των άλλων σχεδιάζει να επεκτείνει τη χωρητικότητα των data centers στην Αριζόνα, το Όρεγκον, την Αϊόβα, τη Νεβάδα και τη Βόρεια Καρολίνα, όλες τις πολιτείες με υπάρχουσα χωρητικότητα της εταιρείας, η οποία επιβεβαίωσε ότι η μαζική παραγωγή τσιπ ξεκίνησε σε μία εγκατάσταση της Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. στην Αριζόνα τον περασμένο μήνα. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, το εν λόγω εργοστάσιο κατασκευάζει τσιπ για ορισμένα Apple Watches και iPad.
