Την πρώτη της εθιμοτυπική επίσκεψη στο ελληνικό Κοινοβούλιο πραγματοποίησε το μεσημέρι της Τετάρτης η νέα πρέσβειρα των Ηνωμένων Πολιτειών στην Αθήνα, Κίμπερλι Γκίλφοϊλ. Ο πρόεδρος της Βουλής, Νικήτας Κακλαμάνης, την υποδέχθηκε επίσημα στα γραφεία του, σηματοδοτώντας την έναρξη της θητείας της με έναν ιδιαίτερα θετικό τόνο στις ελληνοαμερικανικές σχέσεις.
Συζήτηση για διμερείς συνεργασίες
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Κακλαμάνης και η κ. Γκίλφοϊλ είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν σε φιλικό κλίμα για τα ζητήματα που αφορούν τη στρατηγική συνεργασία Ελλάδας – ΗΠΑ, τόσο σε επίπεδο άμυνας όσο και στην ενέργεια, την οικονομία και τις περιφερειακές εξελίξεις.
Η νέα πρέσβειρα εξέφρασε το ενδιαφέρον της για περαιτέρω ενίσχυση των σχέσεων των δύο χωρών, ενώ ο πρόεδρος της Βουλής τόνισε τη σημασία της σταθερής και διαχρονικής συμμαχίας μεταξύ Αθήνας και Ουάσιγκτον.
Την πρέσβη υποδέχθηκε στην κεντρική είσοδο ο πρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης, ο οποίος την περίμενε με ένα κόκκινο τριαντάφυλλο ανα χείρας. pic.twitter.com/ERDfqJa45i
— Flash.gr (@flashgrofficial) December 3, 2025
Ξενάγηση στο ελληνικό Κοινοβούλιο
Πριν από τη συνάντηση στο γραφείο του προέδρου, ο κ. Κακλαμάνης ξενάγησε την κ. Γκίλφοϊλ στους χώρους της Βουλής, παρουσιάζοντάς της την ιστορία και τη λειτουργία του Κοινοβουλίου, αλλά και τις ιδιαιτερότητες του ιστορικού κτιρίου.
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε σε ιδιαίτερα θερμό κλίμα, με τις δύο πλευρές να υπογραμμίζουν ότι οι ελληνοαμερικανικές σχέσεις βρίσκονται σε ένα από τα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων δεκαετιών.

