Ένα ξεκάθαρο μήνυμα έστειλε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, κατά την επίσκεψή του στα μαρτυρικά Καλάβρυτα, σχετικά με το κόμμα Κασιδιάρη, επισημαίνοντας ότι το ΠΑΣΟΚ ψήφισε τη σχετική τροπολογία «για να μπούμε εμπόδιο στη νεοναζιστική εγκληματική οργάνωση, που θέλει μέσα από τη φυλακή να πάρει μέρος σε ένα δημοκρατικό πολιτικό σύστημα.
Θέλω να στείλω ένα ξεκάθαρο μήνυμα από αυτόν τον μαρτυρικό τόπο: Υπάρχουν οι νόμοι αλλά είναι και η βούληση του ελληνικού λαού. Κι επειδή είδαμε πολλά τα προηγούμενα χρόνια, πρέπει ο ελληνικός λαός να μπει με την ψήφο του εμπόδιο και όχι να δώσει την ευκαιρία να μπουν στο ελληνικό κοινοβούλιο άνθρωποι που έβαψαν τα χέρια τους με το αίμα του Φύσσα, άνθρωποι οι οποίοι είναι απολογητές του Χίτλερ και αυτών που αιματοκύλησαν την Ελλάδα στα Καλάβρυτα και σε άλλους μαρτυρικούς τόπους.
Η μνήμη είναι φρουρός. Η Δημοκρατία είναι φρουρός και εμείς, η Δημοκρατική Παράταξη, που στο DNA μας είναι οι αγώνες και οι θυσίες του ελληνικού λαού, θα δώσουμε αγώνα σε κάθε μεριά της Ελλάδας ώστε αυτό το νεοναζιστικό μόρφωμα να μην βρει χώρο στη Βουλή των Ελλήνων».
Ο κ. Ανδρουλάκης απέτισε φόρο τιμής στους νεκρούς του Ολοκαυτώματος των Καλαβρύτων και υπενθύμισε ότι ως ευρωβουλευτής μαζί με τον αείμνηστο, Μανώλη Γλέζο, υποστήριξαν το πατριωτικό ζήτημα των γερμανικών επανορθώσεων. Τόνισε ότι οφείλουμε ως πατριώτες να διατηρήσουμε ζωντανή τη μνήμη, γιατί «η μνήμη είναι φρουρός απέναντι σε αυτές τις ειδεχθείς πράξεις, που καταπατούν τα ανθρώπινα δικαιώματα», διατηρώντας ζωντανή την ανάγκη να υπερασπιστούμε τις δημοκρατικές ιδέες απέναντι στον ναζισμό, στον νεοναζισμό, που οδηγούν σε εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.
Υπογράμμισε το χρέος που έχουμε, βάσει του πλαισίου που έθεσε η απόφαση της Βουλής των Ελλήνων στις 17 Απριλίου 2019, «να αγωνιστούμε με κάθε πολιτικό και νομικό μέσο, ώστε να υπάρξει επιτέλους και η απόφαση για τις γερμανικές επανορθώσεις». Αναφέρθηκε και στην ανάγκη ευαισθητοποίησης της γερμανικής κοινής γνώμης, προκειμένου «να αναγκαστεί η γερμανική κυβέρνηση να αποδεχθεί τα δίκαια αιτήματα που έχει ο Ελληνισμός αλλά και άλλοι λαοί, που βρέθηκαν στο στόχαστρο του ναζισμού και υπέστησαν θηριωδίες κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου».
Επισήμανε ότι «για να σταθεί όρθια η πατρίδα, πρέπει να σταθεί όρθια η νέα γενιά της χώρας μας. Να μείνουν εδώ τα ελληνόπουλα, να έχουν ευκαιρίες, να οικοδομήσουν μια ζωή αξιοπρέπειας, να κάνουν οικογένειες. Αλλιώς η χώρα θα καταρρεύσει, δημογραφικά, οικονομικά και κοινωνικά» και έκανε ειδική αναφορά στο πρόγραμμα κοινωνικών κατοικιών που προτείνει το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ καθώς και την επένδυση στο κοινωνικό κράτος και σε πολιτικές που μειώνουν το κόστος διαβίωσης.
«Αν νομίζει ο κ. Μητσοτάκης ότι έχουμε προεδρική δημοκρατία και εναλλακτική του ίδιου είναι ο κ. Τσίπρας για να εκβιάσει την ψήφο του ελληνικού λαού, εμείς μπαίνουμε εμπόδιο σε αυτόν τον μηχανισμό του φόβου και δίνουμε ελπίδα και προοπτική μέσα από ένα υπεύθυνο σοσιαλδημοκρατικό πρόγραμμα που έχει δύο κύριους στόχους: Μια ανταγωνιστική παραγωγική οικονομία και ένα ισχυρό κοινωνικό κράτος» ανέφερε ο κ. Ανδρουλάκης.
Σχολιάζοντας την απόφαση για «πάγωμα» των τραπεζικών επιτοκίων, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής είπε: «Επιχαίρει η Νέα Δημοκρατία, γιατί τα επιτόκια “παγώνουν” για έναν χρόνο για κάποιους δανειολήπτες. Εδώ και έναν χρόνο οι τράπεζες έχουν ρεκόρ κερδών και προτείνουμε τη φορολόγηση των υπερκερδών. Δεν μπορεί να υπάρχει η μεγαλύτερη στην Ευρώπη διαφορά μεταξύ επιτοκίου καταθέσεων και επιτοκίου στεγαστικών δανείων και να κάνει ο κ. Μητσοτάκης τον Πόντιο Πιλάτο. Να τους επιτρέπει να έχουν δισεκατομμύρια κέρδη και λίγες εβδομάδες πριν τις εκλογές ξαφνικά οι τράπεζες να εξαγγέλλουν μέτρα γιατί;
Για να επιβεβαιώσουν αυτά που λέμε τόσους μήνες; Ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης της ΝΔ είναι να υπηρετεί τους ολιγάρχες και όχι την πλειοψηφία του ελληνικού λαού; Αν νομίζει ο κ. Μητσοτάκης ότι θα εξαγοράσει με αυτά τα φτηνά επικοινωνιακά παιχνίδια έναν ελληνικό λαό, που βλέπει τις δαπάνες της υγείας να είναι οι τρίτες υψηλότερες στην Ευρώπη, τα σχολεία να έχουν απαξιωθεί, τα πανεπιστήμια να είναι σε δεινή κατάσταση, να έχει καταρρεύσει το κοινωνικό κράτος, να έχουν αυξηθεί οι ανισότητες και να έρχεται στο παραπέντε να πει τι; Τώρα έγινε πρωθυπουργός, λίγες μέρες πριν τις εθνικές εκλογές;».
Αναφερόμενος στον πρωτογενή τομέα, επέμεινε ότι «δεν μπορεί να συζητάμε για αγροδιατροφή χωρίς να στοχεύουμε σε προϊόντα που είναι ανταγωνιστικά στις διεθνείς αγορές, στα ΠΟΠ προϊόντα μας, όπως είναι η φέτα». Ακόμα, επανέλαβε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για ένα ισχυρό δίκτυο πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. «Την περίοδο της πανδημίας στα ευρωπαϊκά κράτη η πρωτοβάθμια περίθαλψη ήταν ο κυματοθραύστης του COVID. Εκεί πήγαιναν για τα εμβόλια και ιατρικές υπηρεσίες, με αποτέλεσμα τα μεγάλα νοσοκομεία να συνεχίζουν να προσφέρουν υπηρεσίες σε καρκινοπαθείς και σε ανθρώπους με βαριά νοσήματα και όχι να καταρρεύσει η προληπτική ιατρική. Γι’ αυτό υποστηρίζουμε ένα ισχυρό δίκτυο πρωτοβάθμιας περίθαλψης ώστε να φτάσουμε στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών».
