Βαρουφάκης: «Η ΝΔ είναι ο πολιτικός βραχίονας της ολιγαρχίας»

12
Ιούνιος
2023

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

«Έχουμε κάνει μία αυτοκριτική, έχουμε αλλάξει τη στρατηγική μας. Η στρατηγική μας είναι ξεκάθαρη πια. Ξέρουμε ότι απορρίφθηκε το πρόγραμμά μας. Έχουμε ένα πολύ σημαντικό και συνεκτικό κυβερνητικό πρόγραμμα, απερρίφθη». Την παραδοχή έκανε σήμερα (12/6) -κατά τη διάρκεια της διακαναλικής συνέντευξης του ΜέΡΑ25- ο Γιάνης Βαρουφάκης.

Προσθέτοντας: «Θεωρώ ότι υπερεκτιμήσαμε τις δυνάμεις μας, αφήσαμε τον εαυτό μας να παρασυρθεί από τον κόσμο που στο δρόμο μας έλεγε ότι μας στηρίζει, που στην κάλπη είτε δεν πήγε είτε πήγε και ψήφισε συντηρητικά».

Ο κύριος Βαρουφάκης, μεταξύ άλλων, τόνισε πως «έχει σημασία τί αντιπολίτευση θα βρίσκει αντιμέτωπη η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη στο Κοινοβούλιο τα επόμενα κρίσιμα χρόνια; Και βέβαια έχει. Το μέλλον δεν θα κριθεί μόνο από το ποιοι κατοικοεδρεύουν στα υπουργεία και τους οργανισμούς. Θα διαμορφωθεί και από το “ποιόν” όσων βρίσκονται απέναντί τους στα έδρανα της αντιπολίτευσης.

Η Ποιοτική Αντιπολίτευση πολλές φορές είναι εξ ίσου σημαντική με το “ποιόν” της κυβέρνησης – ιδίως σε μια τετραετία που, με μια ισχυρή Ακροδεξιά στους κόλπους της, η κυβερνώσα Δεξιά θα εξυπηρετεί αποτελεσματικά, με θράσος και αλαζονεία, μια μικρή μειοψηφία σε βάρος του 80%των κατοίκων αυτής της χώρας.

Μπροστά στην νέα, επελαύνουσα συγκυβέρνηση Ακραίου Κέντρου & Ακροδεξιάς, ο τόπος έχει ανάγκη μια δυνατή, ουσιαστική αντιπολίτευση. Παρά το αρνητικό για εμάς αποτέλεσμα της 21ης Μαΐου, φαίνεται να είναι κοινή πεποίθηση μεγάλου μέρους όσων δεν μας ψήφισαν ότι η δυνατή, ουσιαστική αντιπολίτευση απαιτεί την παρουσία του ΜέΡΑ25 στη Βουλή. Πως η επόμενη Βουλή έχει ανάγκη την αναμφισβήτητα ποιοτική, πραγματικά πλουραλιστική, σύγχρονη αριστερή, αποδεδειγμένα κινηματική, αυθεντικά οικολογική, ανιδιοτελή αντιπολίτευση».

«ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ έχουν συνυπογράψει Μνημόνιο ως το 2060»

Ο επικεφαλής του ΜέΡΑ25, αιτιολογώντας γιατί η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι αγορές «βάζουν πλάτη» στη «φούσκα» που έχει δημιουργηθεί, ανέφερε πως: «Ο λόγος είναι το μόνιμο Μνημόνιο που έχουν συνυπογράψει ΠΑΣΟΚ, Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ, κι έχουν αποδείξει τα 13 χρόνια ότι σκοπεύουν να το τηρήσουν κατά γράμμα ως το 2060 θυσιάζοντας το 80% του λαού στον βωμό της μόνιμης φτωχοποίησης και της ακατάπαυστης μετανάστευσης των νέων.

Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι οι δανειστές, η γνωστή μας τρόικα, επέλεξαν να αφήσουν το ελληνικό κράτος βαθιά πτωχευμένο. Από το 2011, δεν ήταν, και δεν είναι, στα πλάνα τους να πάρουν τα χρήματά τους πίσω από το ελληνικό κράτος. Ξέρουν ότι αυτό δεν γίνεται! Θα τα πάρουν με άλλο τρόπο. Κι εφόσον το σχέδιό τους εφαρμόζεται κατά γράμμα από την ελληνική κυβέρνηση, δεν νοιάζονται ποιος κατοικοεδρεύει στο Μαξίμου.

Άλλη μια φορά: Το αβάσταχτο δημόσιο χρέος των άνω των 400 δις, σε περίοδο που τα επιτόκια ανεβαίνουν συνεχώς, είναι μέρος του σχεδίου τους. Τους επιτρέπει να ελέγχουν πλήρως κάθε ελληνική κυβέρνηση. Με όπλο το υπέρογκο δημόσιο χρέος, οι δανειστές έχουν βάλει μπροστά την διαδικασία μεταφοράς πλούτου από την Ελλάδα στον ιδιωτικό τους τομέα – ναι, εποφθαλμιούν πλούτο που, τις επόμενες δεκαετίες, ελπίζουν να ξεπεράσει τα 400 δις σε σημερινές τιμές».

Ο κύριος Βαρουφάκης δήλωσε πως «η Νέα Δημοκρατία είναι ο πολιτικός βραχίονας της ολιγαρχίας. Έχεις 5-6 ολιγάρχες που όχι μόνο ανεβοκατεβάζουν κυβερνήσεις αλλά σας αποσπούν τεράστια ποσά μέσα από τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος την ώρα που τρέχουν τα κανάλια και αποφασίζουν ποιοι εκπρόσωποι πολιτικών κομμάτων θα σας μιλάνε και ποιοι δε θα σας μιλάνε. Αν αυτό δεν είναι το τέλος της Δημοκρατίας δεν ξέρω τι είναι».

Μιλώντας για το προσφυγικό είπε πως «η γερμανική κυβέρνηση έχει μια πιο ανθρωπιστική στάση, λέει να μην μπορείς να στείλεις έναν πρόσφυγα του οποία η αίτηση για άσυλο απορρίπτεται σε μία χώρα όπου δεν έχει κάποια σχέση, να έχει ζήσει εκεί ή να έχει συγγενείς εκεί, κάτι είναι και αυτό.

Μία χώρα ηγείται του άλλου στρατοπέδου που επιμένει “στείλτους και όπου να ‘ναι”, η χώρα αυτή είναι η Ελλάδα, η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Το ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη Ρήξη καταγγέλλουμε τον κ. Μητσοτάκη και την κυβέρνησή του γι’ αυτό ως βαθιά και με δηλητηριώδη τρόπο τοξικό».

Για τον εκλογικό θρίαμβο της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη, κατηγόρησε τη στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ: «Νομίζω ότι η ηγεμονία του κ. Μητσοτάκη, το γεγονός ότι κατάφερε να παρουσιάσει τον εαυτό του ως ο μοναδικός προπομπός σταθερότητας, αυτό οφείλεται σε ένα τεράστιο λάθος της στρατηγικής της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ, δεν έχει να κάνει τίποτα με το ΜέΡΑ25, επιλέγοντας ουσιαστικά να κάψει την απλή αναλογική μιλώντας για κυβέρνηση ηττημένων. Γιατί όταν μιλάς για κυβέρνηση ηττημένων ουσιαστικά αμφισβητείς την αξία της απλής αναλογικής που σου λέει ότι αν έχεις 151 βουλευτές έχεις νικήσει ως συμμαχία.

Αυτό ήταν ευθεία δώρο στον Κυριάκο Μητσοτάκη γιατί του έδινε τη δυνατότητα να λέει, όταν ψηφίσεις εμένα ξέρεις τι θα πάρεις, σταθερότητα, όταν ψηφίσεις τους άλλους τι θα πάρεις, ούτε πρόγραμμα έχουν και λένε αυτοί με τους οποίους θέλει να κάνει την συγκυβέρνηση ο κ. Τσίπρας ότι δεν θα πάνε μαζί του. Αυτό ήταν χορηγία του κ. Τσίπρα, ήταν δώρο του».

Δολοφόνος Σταυρούλας Λεβεντάκη: «Κρύβομαι, δεν θέλω να μπω μέσα»

Νέες, συγκλονιστικές λεπτομέρειες έρχονται στο φως γύρω από τη…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ