Συνολικά 51 βουλευτές της ΝΔ δεν υπερψήφισαν: 31 απείχαν και 20 το καταψήφισαν. Ήτοι 107 υπέρ, όχι και η καλύτερη επίδοση καθώς ο στόχος ήταν 105 με 120 αλλά εντέλει δεν τον πέτυχαν. Η στήλη είχε μαντέψει σωστά πάντως εδώ και μέρες…
Όπως γράφει ο Κομισάριος στην αποκαλυπτική του στήλη, από την άλλη, υπήρξαν απώλειες από την κυβέρνηση, όχι καταψήφισης αλλά αποχής: πλην του αναμενόμενου Μάκη Βορίδης, απείχαν Μαρία Κεφάλα,
Ούτε στο ΠΑΣΟΚ απέδωσε. ΟΚ, δεν το καταψήφισε κανείς αλλά 11 αποχές σε σύνολο 32 βουλευτών δεν το λες και λίγο! Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπλήξεις του ΠΑΣΟΚ ήταν οι Φραγκίσκος Παρασύρης και Ελένη Βατσινά, που αρχικά είχαν διατηρήσει επιφυλάξεις αλλά φαίνεται πως έδρασε πυροσβεστικά το «μασάζ» του Νίκου Ανδρουλάκη, καθώς το μεσημέρι της Πέμπτης είχε μια κρίσιμη συνάντηση μαζί με τους δύο βουλευτές του Ηρακλείου στο γραφείο του στη Βουλή. Στη συζήτηση αυτή, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατάφερε να πείσει τους δύο βουλευτές να υπερψηφίσουν το νομοσχέδιο ενώ ακόμα και ο μουσουλμάνος Αχμέτ Ιλχάν υπερψήφισε.
Οι εξηγήσεις του Πολάκη
O Παύλος Πολάκης και ο βουλευτής Επικρατείας, Οθωνας Ηλιόπουλος, ήταν οι μόνοι που απείχαν από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Παρά την κομματική πειθαρχία που επέβαλε ο Στέφανος Κασσελάκης, ο συντονιστής των τομεαρχών του κόμματος έσπασε την κομματική γραμμή και δεν έδωσε το παρών στην Ολομέλεια της Βουλής.
Εξηγώντας την στάση του με γραπτή δήλωση και ανάρτησή του στο Facebook, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας στη Βουλή, ο Πολάκης επιχείρησε να εξηγήσει, μεταξύ άλλων, ότι είναι υπέρ των ίδιων δικαιωμάτων όλων των ανθρώπων, που δεν είναι δυνατό να διαχωρίζονται με βάση τον σεξουαλικό προσανατολισμό τους.
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι «παρούσα» επί της αρχής δήλωσε η Νίνα Κασιμάτη, ενώ ψήφισε «ναι» σε κάποια άρθρα.
